Ett samarbete mellan

Leksand och Rättviks kommun

Search

Meny

Hem

Kontakt

Vuxenutbildningen​

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik! Du kan ringa oss, boka besök eller titta in på vår drop-in tid på tisdagar. Du kan även kontakta våra samarbetspartners NTI-skolan och Trainor.

Telefon: 0247-806 68

E-post: [email protected]

Adress: Fiskgatan 7, Leksand

Receptionens öppettider helgfria vardagar

Måndag-tisdag 12.30-16

Onsdag-torsdag 9-16

Fredag 9-14

Observera! 8-26 juli är receptionen stängd.

Vid brådskande ärende, mejla [email protected]

Administrationens öppettider helgfria vardagar

Måndag-torsdag 8.30-15.30

Fredag 8.30-14

Observera! 8-26 juli är administrationen stängd. 

Vid brådskande ärende, mejla [email protected]

Är du elev hos oss och vill se din studieplan med mera? Det kan du göra genom att logga in i Edlevo via länken nedan.

Reception / caféansvarig

Karin Linder

Telefon: 0247-806 68

E-post: [email protected]

Rektor

Cecilia Falk

Telefon: 0247-803 10

E-post: [email protected]

Kvalificerad handläggare

Bittan Norman

Telefon: 0247-801 67

E-post: [email protected]

Administratör

Maria Qvarnström

Telefon: 0247-803 96

E-post: [email protected]

Samordnare

Petter Eriksson

Telefon: 0247-800 67

E-post: [email protected]

Kompetens- och utbildningssamordnare

Liv-Grete Lidberg

Telefon: 0247-808 00

E-post: [email protected]

Telefontid:

Onsdagar klockan 13.15-14.30

Fredagar klockan 10.30-12

Telefon: 0247-808 20

Observera! 8 juli-9 augusti är alla telefontider inställda.

Drop-in:

Tisdagar klockan 10.30-12.

Observera! 8 juli-9 augusti är alla drop-in-tider inställda.

Studie- och yrkesvägledare

Marie Arkebrink
Telefon: 0247-806 22

E-post: [email protected]

NTI:s studerandeservice

Trainor Elektrikerskolan

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om Vuxenutbildningens verksamhet, så att vi får en chans att göra saker bättre eller rätta till fel och brister. Det kan vara positiva synpunkter, klagomål om något du är missnöjd med, en idé eller något du tycker borde fungera bättre.

  • Ett klagomål är en anmälan om att medborgaren är missnöjd med verksamheten eller bemötandet.
  • En synpunkt kan vara beröm, frågor eller förslag. Enligt 4 kap. 6 §, 8 § skollagen (2010:800) ska det finnas rutiner för att ta emot klagomål. Klagomål ska utredas så fort som möjligt.
  • Deltagarrådet är till för deltagarna inom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik. Där har du möjlighet att lyfta tankar/ideér och förslag om kursen och utbildningen. Deltagarrådet är två gånger per termin.

Så här gör du:

  1. Prata med din lärare. Om du inte är nöjd med det stöd du får, har svårigheter eller har synpunkter på undervisningen ska du först prata om detta med din lärare.
  2. Kontakta rektor på skolan. Om du inte får den hjälp eller det stöd du behöver av din lärare ska du kontakta rektorn på skolan, [email protected]. Det är också rektor som beslutar om olika åtgärder.
  3. Kontakta VIA-förvaltningen. Om rektor på skolan inte åtgärdat bristerna eller löst frågan ska du kontakta förvaltningschefen för VIA-förvaltningen.

Vad händer sedan?

Du kan lämna synpunkter anonymt. Vill du ha en personlig återkoppling om hur dina klagomål eller synpunkter följs upp behöver du lämna namn och kontaktuppgifter.