Vuxenutbildningen
Du är alltid välkommen att kontakta oss på Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik! Du kan ringa oss, boka besök eller titta in på vår drop-in tid på tisdagar. Du kan även kontakta våra samarbetspartners NTI-skolan och Trainor.
Telefon: 0247-806 68
E-post: [email protected]
Adress: Fiskgatan 7, Leksand
Receptionens öppettider helgfria vardagar
Måndag 10-12
Tisdag-torsdag 9-16
Fredag 9-14
Vid brådskande ärende, mejla [email protected]
Administrationens öppettider helgfria vardagar
Tisdag-torsdag 8.30-15.30
Fredag 8.30-14
Vid brådskande ärende, mejla [email protected]
Studieplan/Inloggning i Edlevo
Är du elev hos oss och vill se din studieplan med mera? Det kan du göra genom att logga in i Edlevo via länken nedan.
Fler kontaktuppgifter till vuxenutbildningen
Studie- och yrkesvägledning
Drop-in:
Tisdagar klockan 10.30-12.
Observera! Drop-in-tiden är inställd tisdagen den 5 november.
Telefontid:
Onsdagar klockan 13.15-14.30
Fredagar klockan 10.30-12
Telefon: 0247-808 20
Observera! Telefontiden är inställd torsdagen den 14 oktober samt onsdagen den 20 november. Torsdagen den 21 november är telefontiden klockan 10.30-11.
Studie- och yrkesvägledare
Marie Arkebrink
Telefon: 0247-808 20
E-post: [email protected]
Kontaktuppgifter till NTI och Trainor
NTI:s studerandeservice
Trainor Elektrikerskolan
Synpunkter och klagomål
Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om Vuxenutbildningens verksamhet, så att vi får en chans att göra saker bättre eller rätta till fel och brister. Det kan vara positiva synpunkter, klagomål om något du är missnöjd med, en idé eller något du tycker borde fungera bättre.
- Ett klagomål är en anmälan om att medborgaren är missnöjd med verksamheten eller bemötandet.
- En synpunkt kan vara beröm, frågor eller förslag. Enligt 4 kap. 6 §, 8 § skollagen (2010:800) ska det finnas rutiner för att ta emot klagomål. Klagomål ska utredas så fort som möjligt.
- Deltagarrådet är till för deltagarna inom Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik. Där har du möjlighet att lyfta tankar/ideér och förslag om kursen och utbildningen. Deltagarrådet är två gånger per termin.
Så här gör du:
- Prata med din lärare. Om du inte är nöjd med det stöd du får, har svårigheter eller har synpunkter på undervisningen ska du först prata om detta med din lärare.
- Kontakta rektor på skolan. Om du inte får den hjälp eller det stöd du behöver av din lärare ska du kontakta rektorn på skolan, [email protected]. Det är också rektor som beslutar om olika åtgärder.
- Kontakta VIA-förvaltningen. Om rektor på skolan inte åtgärdat bristerna eller löst frågan ska du kontakta förvaltningschefen för VIA-förvaltningen.
Vad händer sedan?
Du kan lämna synpunkter anonymt. Vill du ha en personlig återkoppling om hur dina klagomål eller synpunkter följs upp behöver du lämna namn och kontaktuppgifter.